Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Terios J1
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 30 Lip 2013, 23:28
Temat postu:
Zużycie oleju.
Od około 3 miesięcy dość intensywnie eksploatuję swojego Teriosa, niestety zauważyłem, że jest on łakomczuchem olejowym. Zjada około 0,8l/1000km. Intensywna eksploatacja polega głownie na jeździe miejskiej i podmiejskiej, max 100km/h. ale kilometrów jest sporo, czasem dzienne 250. Mechanicy, jak to oni maja różne teorie, zwłaszcza, że silnik J1 jaki posiadam jest klonem Toyoty, a te podobno słyną ze sporego apetytu na olej (podobno 1l/1000km to nic złego. Zastanawiam się nad remontem silnika, lub jego wymianą. Dlatego chciałbym zapytać użytkowników ja u Was jest z braniem oleju?
Moje jeździdełko ma najechane 145tyś km, przeze mnie nie był używany w jeździe terenowej (dojeżdżam nim do pracy) zazwyczaj po asfalcie w terenie pagórkowatym . Od 20tyś km mam instalację LPG (sekwencyjną) pali 10-12l/100km LPG. Dotychczasowe moje naprawy ograniczały się do kwestii napędów (gumy przegubów i takie tam drobnostki). Nie wiem jak traktował go poprzedni właściciel, kupiłem z zamontowanym hakiem – przypuszczam, że coś holował. Jeden z mechaników zasugerował mi, że silnik mógłby być przegrzany. Ponieważ na korku wlewu oleju zauważył jakby gęstą czarną maź, konsystencji smoły.
Jeżeli nadmierne zużycie oleju jest spowodowane zużyciem silnika, np. pierścienie będę skłaniał się do remontu silnika, ale jeżeli to cos innego będę skłaniał się do wymiany silnika – tylko kota w worku można trafić …
Pozdrawiam i nie ukrywam, że liczę na jakikolwiek wpis na forum…
Witam kolegę ! Co prawda jest troszkę różnicy pomiędzy silnikami w kolegi modelu . Mój jest na łańcuchu J102 , ( bo po lifcie auta w 2000 r .)a kolegi na pasku rozrządu ,ale moc w zasadzie taka sama jak i pojemność motoru 1,3 .Oleju to auto nie wcina tak jest u mnie .Mam przebieg 137 tys. km .Nie mam instalacji gaz ,bo to auto się do niej nie nadaje .W tym modelu trzeba samemu regulować zawory co 40 tys. km .,bo brak jest hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego .W przypadku gazu myślę ,że co 20 tys .by trzeba luz sprawdzać .Zapewne mechanik ma rację ,że był silnik przegrzany i dlatego ma apetyt na olej .Zrób remont ,bo silnik rzeczywiście można kupić używany ,ale w takim samym stanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Daihatsu Terios ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.